Re: TFT notebooków

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 27 Sep 2002 - 13:43:26 MET DST

[...]
> No nie wiem: wlasnie teraz wlaczylem 800x600 i nie zauwazam zeby cos bylo
> nie tak. Moze mi wytlumaczycie co to jest ta interpolacja? Bo litery sa
> dobrego ksztaltu, nic nie zanika poza ekranem ani nic sie nie wykrzywia
ani
> nie znieksztalca. Wiec na co mam zwracac uwage???

Na delikatne rozmycie obrazu. Układ graficzny nie jest przecież w stanie
rozmieścić 800 punktów na 1024 pozycjach. Co jakiś czas musi uzupełnić obraz
punktami "z kapelusza". Kiedyś robiono to w ten sposób, że duplikowano co
któryśtam punkt (wyglądało to fatalnie), obecnie układ graficzny interpoluje
obraz za pomocą półtonów, obraz zatem jest równomierny, ale nieco rozmyty,
co najlepiej widać na literkach. Oczywiście, jeśli masz matrycę 1600x1200,
to obraz w 800x600 będzie ostry (matryca zamiast jednego punktu zapala
wówczas kwadrat 2x2), ale 1024x760 lub 1200x1024 będą rozmyte.
pozdro...
sprocket