Re: Jaki switch 8-portowy oraz jakie karty do serwerka ?

Autor: Posterunkowy (meldunki_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Sep 2002 - 10:12:36 MET DST

> Wraz z kilkoma osobami z bloku zakladamy sobie siec
> z zamiarem podlaczenia do Internetu.
> Mam wobec tego pytanie dotyczace switch'a oraz kart sieciowych
> do serwera (oczywiscie Linux - Slackware, Debian, SuSE lub FreeBSD
> dyskusjie trwaja ;-) )
>
> Co Szanowne Grono Grupowiczow mogloby polecic.
> Jaki switch 8 portowy kupic do sieci oraz jakie karty
> wsadzic do komputera ktory bedzie serwerem ?

Z własnego doświadczenia wiem ze nie opłaca się inwestować w bardzo drogi
sprzęt, gdyż gdy jest awaria taniej wychodzi zakupić nowy, aniżeli go
servisowac ( przy 40 userach )

Do domowgeu użytku polecam HUBy i SWITCHE firmy Planet. ( ok 175 zł )
Karty sieciowe standardowe, 10 / 100 Mbps ( ok 45 zł )

Oczywiście wszystko na skrętce, bo bnc to już przeżytek ( maskakra )
Starajcie się zachować odległości ( choć czasami da się je mocno nagiąć )
No i fajnie by było fajnie jak wszystko by Wam hulalalo na 100 / 200 Mbps

Posterunkowy