Re: -12V i -5v podawane z zasilacza

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 22:30:14 MET DST

On Thu, 26 Sep 2002 11:18:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com>
wrote:

>Jak wiadomo, współczesne zasilacze komputerowe oferują te napięcia
>głównie z powodów historycznych (stare pamieci dynamiczne wymagały
>symetrycznych napięć zasilających +/-5V). Ciekawi mnie czy te
>napięcia są dzis jeszcze komuś potrzebne? Czy używa się na płytach
>głównych lub kartach muzycznych jakichś przetworników A/C lub C/A
>które wymagają układów analogowych zasilanych +/-12V lub -5V?

Gravis Ultrasound robi sobie -9V z -12V (ma stabilizator scalony na
sobie) i chyba uzywa do wzmacniacza bo robi takze +9V z +12V
(drugi stabilizator). Jak go podlaczylem do starego zasilacza to nie
bylo problemu, jak do nowego to sie biedak zaczal grzac (zasilacz) i
-12V troche swirowalo. Pewnie konstruktor tego nie przewidzial :o))

Poza tym oczywiscie na COMach musi byc +/- 12V chociaz dawno powinni
ten standard zmienic na niesymetryczny bo do byle notatnika trzeba
robic interfejs.

oVo