Re: listwy przeciwprzepięciowe

Autor: MLis (casiortv_at_interia.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 16:50:48 MET DST

> Jezeli to energetycy to jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze
podlaczyli
> ci dwie fazy zamiast fazy i zera co dalo 380 v . Zadna listwa tu nie
pomoze
> :-(

Oczywiście ! a wystarczy aby na chwilę odłączyli "0" w głównej skrzynce
wtedy w sieci pojawi się
napięcie między fazowe 360V - 380V na wszystkich gniazdach.
UPS zabezpieczy twojego kompa ale na krótko zanim sam nie padnie a listwa
chroni jedynie przed zakłóceniami sieciowymi.
Sprytni i cwani producenci zdemonizowali temat zakłóceń w sieci nazywając je
groźnymi przepięciami (tak naprawdę to są przepięcia) lecz nieszkodliwe,
krótkie przepięcie o małej mocy nawet takie do tysiąca V wytrzyma każdy
komputer
np. wiertarka lub odkurzacz włączony przez listwę do sieci zlikwiduje
zakłócenia przedostające się siecią np.do radia
szczególnie słyszalne na AM .Twój komputer ma zasilacz pracujący w
częstotliwości w.cz. i tez sam "sieje" po sieci
energetycznej i listwa nie dopuści aby to przeszło do sąsiada
Kupując listwę niespodziewaj się jakiejś szczególnej ochrony własnego kompa
to co tam zastosowali to zwykły filtr
 L C taki sam lub b. podobny jest stosowany jako filtr wejściowy w lepszych
zasilaczach (droższe obudowy)
pzdr
lm