Re: Modem bez modemu..

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Tue 24 Sep 2002 - 22:27:58 MET DST

> Witam,
> Szanowni grupowicze wpadl mi do glowy taki pomysl:
> -zamiast laczyc sie uzywajac modemu moznaby sprzac z karty muzycznej
> line-out z mikrofonem w sluchawce telefonu i mic(na karcie) z glosniczkiem
> sluchawce.
> potem tylko wybrac tonowo numer i przydalby sie jakis program ktory by
> odpowiadal za transmisje...
> ZALETY:
> nie trzeba uzywac modemu:)

Nudzisz się, co ?
Cóż, teoretycznie możnaby zmusić dźwiękówkę do generowania odpowiednich
tonów, z pewnością nie byłoby problemów z modulacją AM i FM ;)) PSK, QAM -
to już grubsza sprawa, ale raczej do zrobienia. IMO V90 byś nie
wyprodukował. Ciekawe jaki modem dostępowy zrozumiałby jęki takiej
dźwiękówki ?
Po stronie "WADY" pominąłeś koszt zakupu tekiego programu, raczej
przerastający koszt badziewnego softmodemu...
pozdro...
sprocket