Re: RAM-lekko długie

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 10:50:53 MET DST

Dariusz <mosquito_at_home.pl> wrote:
> I tu moje pytanie. Mam w swoim PC-cie 768 MB RAM-u i chcę dodać
> jeszcze 256 MB. Czy lepiej będzie (przy trzech slotach) mieć 2x256 +
> 512, czy 2x512?

większość chipsetów ma ograniczenie liczby banków; jeden moduł SDRAM to
jeden lub dwa banki (zależnie od liczby kości, czyli jedno- lub
dwu-stronne moduły). Jeżeli Twoja płyta główna obsługuje tylko 4 banki
pamięci, to możesz do niej włożyć co najwyżej dwa dwustronne moduły.
Musisz to sprawdzić w dokumetacji płyty głównej.

W sumie lepiej jest mieć mniej banków, co _zwykle_ przekłada się na
mniej modułów.

B.