Re: Rezystor w obwód zasilania wiatraka

Autor: mar00ha (mar00ha_at_#no_spam#w.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 08:28:38 MET DST

Użytkownik "Juliusz 'Julas' Gonera" <julas_at_toya.net.pl.nojunk> napisał w
wiadomości news:al0jpn$lq$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Jaki najlepiej dać żeby wydajność zbytnio nie spadła, ale żeby się trochę
> wyciszył? Tak żeby mniej więcej zasilanie spadło do 8V.

A może rozwiązaniem będzie regulator obrotów. Jeden z kolegów podaje linka
do schemaciku. Alternatywnie możesz zakupić zalmanowską wersję w pudełeczku.
Ja używam regulatora Zalmana. Wiatrak na procku zamiast na 3200-3500 ma
teraz 1400-1500. Dodatkowo umieściłem w obudowie wiatrak wyciągający pod
zasilaczem puszczony zamiast na 12V - na 5V(pozamieniałem kabelki we
wtyczce).
Efekt: wzrost temperatury proca i 1st.C, OGROMNY spadek hałasu... max temp
procka-60st.C-więc się nie martwię, zważywszy na to, że kiedy kupiłem
komputer procek dochodził do 69st.!!! Debile-składacze nie pokusili się
nawet o jakieś sensowne ułożenie kabli. Dobrze ułożone kable w budzie dały
mi 10st. spadku temp. To chyba świadczy o tym, jaki burdel był...

mar00ha