Re: win2K i szalejacy HDD

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 02 Sep 2002 - 13:26:31 MET DST

Użytkownik "n." napisał:

> ostatnio mam powazne problemy z HDD nagle slysze stukniecie
> z kompa i zapala sie kontrolka HDD

Najczęściej jest to uderzenie głowicy w talerz. Inny objaw to odłączenie
zasilania (np. wskutek obluzowanej wtyczki) i gwałtowne zaparkowanie głowicy
lub charakterystyczny stukot siadającego silnika lub łożyska. Praktycznie
wszystkie (poza obluzowaną wtyczką) oznaczają zbliżającą się śmierć dysku.
Chyba nie muszę pisać, co powinieneś zrobić.

Jeśli chodzi o dyski EIDE, to IBM ma renomę mistrza ceremoni kremacji
napędów. Nie wiem jak w kwesti dysków SCSI.

Pozdrawiam,
Sniper