Re: Monitory, a zdrowe oczy

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sun 01 Sep 2002 - 23:09:37 MET DST

> Nie wiem jak Ciebie, ale mnie po 2 godz. wpatrywania się w monitor z
> odświerzaniem 90kHz rozsadziłoby łeb. Odświerzanie pionowe powinno wynosić
> minimum 75Hz, a za optymalne przyjmuje się 85Hz. Ja mam ustawioną
rozdziałkę
> 1024x768 przy odśw. H - 60 kHz i V - 75Hz i jest wszystko elegancko.
Bardzo
> wyraźne literki i w ogóle...
> W WinXP przcuję na 1152x864 i też mam odśw. V - 75Hz i jest b. wyraźnie.

:))
Po pierwsze, 90 KHz, to częstotliwość odchylania poziomego, a nie pionowego.
Po drugie, kto Ci naopowiadał bzdur, że 85 Hz to optymalnie. To jest
optymalnie dla _kiepskich_ monitorów, o zbyt wązkim paśmie wizyjnym, które
tracą ostrość przy większej rozdzielczości i wyższym odświeżaniu. Czyli np.
dla Twojego monitora :/
Po trzecie - współczuję Ci monitora. Kup sobie porządny, to pogadamy o
ostrości obrazu...
pozdro...
sprocket