Re: Audigy pod Windows xP-problem z instalacją karty

Autor: Markus Sprungk (msprungk_at_post.pl)
Data: Sun 01 Sep 2002 - 22:20:59 MET DST

Markus Sprungk <msprungk_at_post.pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Mam problem z zainstalowaniem zestawu Sound Blaster Audigy
> Player+głośniki Creative Inspire 5300. Mam zarówno sterowniki z
> oryginalnej płytki Creative jak i najnowsze sterowniki pobrane z
> serwisu http://www.winxp.pl. Niestety otrzymuję ciągle komunikat
> "nieprawidłowe dane" i karta nie może być zainstalowana. Na płycie
> głównej Microstar MX-6160 jest zintegrowana karta SB AWE 64. Jest już
> wyłączona, ale to nic nie daje. Ciągle ten sam komunikat. Pod Windows
> 2000 to samo. Czy ktoś miał do czynienia może z taką sytuacją i zna
> może na to lekarstwo? Będę zobowiązany za wszelką pomoc. Oczywiście
> głośniki działają fenomenalnie. To tylko z kartą są problemy. Dodam
> tylko, że próbowałem już chyba wszystkiego. Odwiedziłem forum
> Creative na serwerze news tej firmy, przejrzałem kilkadziesiąt stron
> z opisem, usuwałem sterowniki, instalowałem ręcznie, automatycznie, z
> płyty dostarczonej razem z kartą, ściągałem najnowsze akutalizacje i
> nic. Poradźcie coś, bo zmarnowałem całą sobotę i nic mi nie
> przychodzi do głowy.

Problem został rozwiązany. Pozwolę sobie podać rozwiązanie, które być
może komuś się kiedyś w przyszłości przyda:

Here is a definite solution :

Why do I get the message "data is invalid" when installing a device
driver under WindowsXP?

This error appears to be due to a protection problem in the Windows
registry and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI
drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run...
and type "regedit" without the quotes to run the Registry Editor.
Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are
strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these
folders will be another folder with a long numerical name. Open each
folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are
trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and
select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close
Regedit and then continue with the installation of your device.

--
 Markus Sprungk                  mailto:msprungk_at_post.pl
  **ICQ-79050392**