Re: Chlodzenie woda....

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 22:30:16 MET DST

Hi,

Tomasz Pyra wrote:

> Nie chce byc odebrany za szczgolnie uprzedzonego, ale sadze ze chlodzenie
> woda raczej jest niebezpieczne chocby z powodu samej mozliwosci skroplenia
> sie kropelek wody na przewodach ja doprowadzajacych.

Raczej takie coś nie powinno występować -- chyba, że będzie się
starało osiągnąć temperaturę cieczy wyraźnie niższą od tempera-
tury otoczenia :)

> Co do bezproblemowosci - jezeli nie sprawi ci problemu jakies akwarium,
> weze z tylu komputera, uwazanie zeby tego nie porozlewac i nie podziurawic.

Akwarium wcale nie trzeba -- wystarczy zbiornik wyrównawczy i
wymiennik ciepła. Dobre instalacje wodne mieszczą się w całości
w obudowie komputera. Wersja z "akwarium" ma jednak zaletę w
postaci możliwości uniknięcia użycia wymiennika ciepła (dzięki
dużej pojemności cieplnej zasobnika cieczy i wymiany energii
z otoczeniem poprzez dużą powierzchnię ścianek zasobnika).

> A co do ksoztow to mysle ze przewyzszaja roznice cen procesorow o roznicy
> predkosci takiej jaka zyskasz chlodzac je woda.

W chłodzeniu wodnym nie chodzi wcale o prędkość -- podstawowym
celem jest _cisza_. Oczywiście przy podkręcaniu poprawione
chłodzenie też się troszkę liczy, ale to już efekt uboczny.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./