Re: Rozerwalo mi plyte w napedzie DVD

Autor: Marcin Tworek (usenet_at_tworek.one.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 11:38:59 MET DST

> Włożyłem krążek CD-ROM z danymi do napędu DVD.
> Po chwili słyszę trzask. Napęd nie daje się otworzyć.
> W końcu jak się otworzył to na tacce została JEDNA
> CZWARTA objętości płytki. Reszta utkwiła w mechanice urządzenia. Mam
> pytanie:
> 1) Czy takie wypadki z rozrywaniem płytek się zdarzają?
> ( napęd DVD firmy LG.)
> 2) O ile się orientuję to chyba nie ma przeciwwskazań do używania płyt
> CD-ROM w napędach DVD?
> Grzegorz B.

No wiec do tej pory myslalem ze takie numery robia w wiekszosci
napedy firmy LG, ale z powyzszych postow okazuje sie ze wiele
napedow o duzych predkosciach obrotowych potrafi rozwalic
plyte. Wystarczy rysa na plycie i sila odsrodkowa robi swoje.
Wniosek stad taki ze producenci przesadzaja w przesciganiu sie
w predkosciach ich napedow. Nie warto kupowac napedu 52x
i martwic sie czy kiedys nie peknie w nim plyta. Ja z powodzeniem
uzywam napedu 32x i szybszy nie jest mi potrzebny.
Przed zakupem warto sie zastanowic czy pare sekund zysku
przy kopiowaniu plyty na dysk twardy jest tego warte.
Dla mnie wazniejsze sa inne cechy napedu takie jak to
czy czyta on plyty o bardzo duzej pojemosci, czy ma dobra
korekcje bledow.....itd.
Pozdrawiam
Marcin Twoek