Re: Monitor 17 do 1200 zł Który wybrać ?

Autor: GL (grendel_at_NIELUBIESPAMEROW.go2.pl)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 18:58:27 MET DST

On Sat, 24 Aug 2002 17:49:38 +0200, "Buniek" <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>firmach tak jest, i popatrzec ktory najlepiej swieci jak dla Ciebe, wybrac 3
>modele lub marki i wybrac tego ktory mam najdluzsza gwaranje raz, dwa plaski
>kineskop. duzo mozliwosci regulacji glownie geometri obrazu.
 trzy - kupować w sklepie, który umożliwi wybranie właściwego
egzemplaża, a nie np. w Mediamarkt, gdzie monitory traktuje się jak
worki z kartoflami, przez co po przywiezieniu monitora do domu okazuje
się, że nadaje się co najwyżej do oglądania filmów (i to z dużej
odległości, żeby przebarwienia nie wkurzały).

>zawsze jest tez od egzeplarza zalezy jak bardzo bedzie to widoczne,
>zbieznosc kolorow, jestl taki test do monitorow nokia NOKIATEST ktory
>wszystko pokazywal idelanie bylo widac przebarwienia, brak zbieznosci itp
>itd.

dokładnie.. Nokia test monitor jest najlepszy, choć wystarczy każdy
inny program umożliwiający wyświetlenie trójkolorowej siatki (RGB)
celem sprawdzenia zbieżności kolorów. To na dzieńdobry powie nam coś o
jakości wykonania i stylu traktowania monitora przez dostawców.

Najlepiej byłoby, gdyby dało się obejrzeć np. 4-5 egzemplaży tego
samego modelu i wybrać najlepszy. Ale niewiele sklepów pozwala sobie
na taki profesjonalizm... Zazwyczaj jest tak, że 'bierze Pan, czy
nie?'.

Grendel