Re: Problem z kartą graficzną

Autor: Marek Szopinski (news_at_mssoft.com.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 18:30:02 MET DST

> A probowales chociaz reinstalacji systemu?

Tak, nawet z format c: w rozpaczy.

Tak czy owak zaryzykowałem i kupiłem nową kartę (ATI Radeon 8500 64MB -
oryginalna ATI) a starą oddałem kartę do serwisu. System chodzi znów bardzo
stabilnie o ile w ciągu kilku godzin używania można zaryzykować taki
wniosek.

Podzielę się moimi obserwacjami co do wad tej karty względem Matroxa G550,
które już wykryłem... Może komuś się moje uwagi przydadzą zanim dokona
zakupu. Karta jest stosunkowo droga - ok. 1000zł. Brakuje w niej
proporcjonalnych trybów: mamy 1152x864 a potem następny proporcjonalny to
1600x1200. W Matroxie jest po drodze jeszcze 1280x960 idealnie nadający się
dla dobrych monitorów 19".Po drugie jest wyraźna różnica w kontrastowości. W
G550 obraz był "żyletą", tu niestety już nie ma takiego wrażenia.
Nie wiem czy to wina egzemplarza, ale drugi monitor podłączony do DVI
poprzez przejściówkę na D-SUB wykazuje zakłócenia obrazu w postaci szybko
przemieszczających się cieni. Zjawisko nasila się, gdy odtwarzana jest
jakakolwiek animacja nawet na drugim monitorze. Wystarczy pasek progresu
zapisywania, żeby zjawisko się nasiliło. Nie jest to kwestią monitora.
Zamiana monitorów powoduje, że zakłócenia widoczne są na drugim monitorze.

Do zalet karty względem G550 można zaliczyć większe częstotliwości
odświeżania (przy 1600x1200 stosuję z powodzeniem 100Hz, a można uzyskać
nawet 120Hz). Przemieszczanie okienek w XP jest bardzo płynne - nie widać
przerysowywania.

Dzięki za przesłane wskazówki

Marek