Re: monitor lcd czy crt ?

Autor: :zbi: (zbi_at_post.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 14:43:50 MET DST

"tr_at_desoft" <tradesoft_at_poczta.onet.pl> wrote in

> Tylko LCD (oczywiscie nie jak najtanszy i dobrej firmy).
> Zle opinie na temat tych monitorow wystawiaja tylko ci, ktorzy nigdy
> nie mieli z nimi do czynienia lub mieli, ale z modelami tanimi i "nie
> markowymi", albo tacy ktorzy przeczytali w paru pisemkach
> komputerowych jakis test beznadziejnego monitora lcd i przypieli ta
> etykietke dla ogolu.

Bardzo blyskotliwe;) Czyli to ze na ja nie mam zdyt dobrej opinii nt. lcd
znaczy ze nigdy takiego nie mialem albo zbyt duzo czytam pism
komputerowych?? No nie bardzo...
Mialem ich kilka (do przetestowania, bo na zaden sie nie zdecydowalem).
A czytam sporo, ale to juz raczej swiadczy na moja korzysc.
Moze przydatnosc nalezaloby mierzyc pod katem zasotsowan? Np. do
szerokopojetej grafiki to toto sie w ogole nie nadaje. Praca biurowa?
Bezapelacyjne natomiast wygrywa.
A zdaje sie ze w poscie bylo zaznaczone ze takie zastosowanie wchodzi w
gre. Do tego jeszcze to filmy DVD...

> Dzisiejsze monitory LCD dobrej firmy w pelni
> spelniaja wszystkie normy,a obraz w nich jest jasny i ostry...

A ogladales na lcd kiedys jakaz grafike np. zdjecia (tylko tak swiadomie, z
punktem odniesienia i jakims wyobrazeniem jak powinny wygladac w zamiarze
autora)? No coz jasnos to nie jedyny parametr swiadczacy o jakosci obrazu
monitora...

> nie meczy wzroku, nie wspominajac juz o walorach estetycznych
> np.mozliwosc
> zawieszenia na sciane. Zgodze sie tylko z jednym ze sa.... drogie,ale
> czy zdrowie oczu nie jest warte takich pieniedzy?

Tu zgoda. Tyle ze dobre crt pod tym wzgledem tez nie sa takie zle.

> Polecam monitor z dvi,mozliwoscia zawieszenia na scianie i obracanym
> ekranem.

A po co?? To to narzedzie pracy ma byc a nie obrazek na sciane. W kazdym
razie dla autora postu (sam takie wymagania okreslil:)).

Pozdrawiam,
Zbyszek