Dyski twarde

Autor: Wasiuk (wasiuk_at_2com.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 11:44:21 MET DST

Witam!

Mam w kompie dwa dyski, na dwoch zlaczach IDE. Jeden dysk jest starej daty
(PIO4 1,2 GB), drugi zas nowka z przed roku ATA100 20 GB. Plyte glowna jest
stara bo U/DMA 33 tak wiec wedlug mnie dysk powinien chodzic jak ma to
przewidziana plyta glowna czyli 33MB/s. A tu ku mojemu zdziwieniu podczas
kopiowania monitor systemu wykazuje identyczny transfer dyskow max. 2 MB/s.
Takze testy w stylu DiskSpeed tez wykazuja taki transfer. Czemu tak jest
przeciez to o 15 razy wolniej niz przewiduje plyta glowna i czemu oba dyski
maja podobny transfer.

Wasiuk