Problem z kartą graficzną

Autor: Marek Szopinski (news_at_mssoft.com.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 23:46:07 MET DST

Witam.

Chciałbym się upewnić co do słuszności mojej diagnozy oraz poradzić się co
do zakupu karty graficznej. Używam obecnie pod XP Matroxa G550 z obsługą 2
monitorów w trybie 1280x960x85Hz oba. Wszystko było ok aż do momentu
wstawienia nieco szybszego procesora (zmiana z AMD XP 1600+ na 1800+) i
zupdate'owaniu BIOSA płyty głównej (MSI K7T266 Pro2 RU). Od tego czasu
zdarza się, że system się uwiesi lub wywali niebieski ekram, że któryś z
DLL'i zawsze zawierający w nazwie G550 wykonał straszliwą operację... Bardzo
często fragmenty ekranu są kopiowane, pojawiają się jakieś linie i inne
śmieci. Zainstalowanie najnowszych driverów do G550 zawsze prowadzi do tego,
że system nawet nie wstanie. Muszę w trybie awaryjnym odinstalować
sterowniki i postawić o oczko starsze. Sytuacja ulega z dnia na dzień
pogorszeniu. Do niedawna usterki występowały wyłącznie na zimnym sprzęcie,
teraz cały czas.
Wiem, że zmieniłem zbyt dużo na raz, ale tak musiałem postąpić. Przedtem
system pracował kilka miesięcy i ani razu się nie zawiesił. Wstępnie
diagnozuję, że Matrox przestał sobie radzić lub się zepsuł. Jak sądzicie ?

Jutro będę musiał kupić inną kartę, żeby móc pracować. Zależy mi na karcie
dwugłowicowej dobrze wyświetlającej kolory - jak G550, dającej obraz na 2
monitorach z parametrami co najmniej j/w. Macie jakieś propozycje ? Chodzi o
zastosowanie go grafiki 2D.

Z góry dzięki,
Marek