Re: pentium 4 vs. athlon

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 16:57:44 MET DST

Użytkownik "Wojciech Giersz" napisał:

> Sorry -- wedlug Intela ich najmocniejszy procesor z linii P4 ma 2.53GHz.
> No chyba, ze nie sa na biezaco ;)

Na stronie piszą o planach AMD i Intela. Athlon XP 2600 + chyba jeszcze nie
jest oficjalnie w sprzedaży. Również Pentium IV 2800 MHz jest dopiero w
fazie premierowej. Ich wprowadzenie na masowy rynek ma nastąpić
prawdopodobnie we wrześniu.
A na stronie:
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1030062672
Są również procesory Pentium IV 2,66 oraz 2,8 GHz.

> Ale zgodnie z trendem panujacym ostatnio na tej grupie
> trzeba gruntownie zmieszac z blotem XP2600+,
> poniewaz jest drozszy od P4-2.53, a ma ledwo
> podobna wydajnosc.

Właśnie o tym już pisałem. AMD jak i również Intel toczą chyba boje pomiędzy
prawnikami procesującymi się na temat przekłamań wyników popularnych
benchmarków. Ostatnio AMD opublikował gdzieś dokument ujawniający kruczki
nowego SysMarka 2002 - w kodzie źródłowym zawarto szereg instrukcji
optymalizujących wydajność pod Pentium IV a o Athlonie ani widu ani słychu.
Myślę, że są jeszcze inne benchmarki - bardziej miarodajne, które ciągle
wykazują duże podobieństwo obu procesorów.

> Na wyniki syntetycznych benchmarkow IMHO w ogole
> nie ma co zwracac uwagi, licza sie jedynie rezultaty
> uzyskane w "normalnych" aplikacjach.

Zgadza się. Dobry test to, np. samodzielnie wykonany proces kompresji MPEG-2
do DivX, zarzucenie kilku pluginów graficznych lub muzycznych, itp. Bo
niestety popularne testy obrazujące działanie procesorów w konkretnych
aplikacjach są ciągle optymalizowane pod kątem tych, którzy więcej zapłacą.

Pozdrawiam,
Sniper