Re: Wyjście TV

Autor: Marcin Sokołowski (a600user_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 10:27:07 MET DST

Użytkownik "Robert" <robertkz_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy jest jakaś duża różnica między wyjściem TV na Ati 8500 a
Gainwardem
> Ultra/650 XP, lub innych kartach GF4 Ti

Przejdz sie do salonu komputerowego (nie sklepu) i sam sie naocznie
przekonasz. A ponizej w watku bedziesz mial tylko opinie o jakichs
starych GF2MX i jeszcze sie do GF4 zrazisz ;)
R8500 ma lepsze warunki do wyswietlania filmow (MC, iDCT, Ati Theater),
niz GF4Ti (tylko MC, lepszy bylby do tego 4MX, ktory ma jeszcze iDCT). Z
obu w/w kart widzialem obraz tylko generowany przez R8500 i powiem, ze
wygladal OK. Sam natomiast mam GF2Ti i obraz tez jest niczego sobie,
(dzieki programowi TV-Tool za 10 Euro mozna sobie drobne braki w
oryginalnych sterownikach zmodyfikowac: a to rozciagniecie ekranu do
overscanu, a to nasilenie interlace'u, a to nasycenie kolorow, korekcje
sygnalu nosnego, obraz panoramiczny i temu podobne bajery),
gdyby nie jedno ale: filmy z paleta 16-bit mozna poznac po braku
ditheringu. Nie wiem, czy w ATI za to odpowiada iDCT, czy cos innego,
ale ten sam film (16-bit) wygladal u kumpla na jego R8500 nieco inaczej,
jesli chodzi o niektore sceny z wieloma odcieniami jasnego koloru. W
ustawieniach DivX oczywiscie mozna ustawic opcje skutecznie to
likwidujaca, ale drobna pixeloze i tak na monitorze u mnie widac (na TV
tego nie widac !). Generalnie jest to drobny ulamek filmow przeze mnie
ogladanych.. moze 1%, moze 2%.
Tyle sie rozni R8500 od GF2Ti - ale jak mowie - od GF4Ti po prostu nie
wiem. Moze byc tak samo, moze byc inaczej, przeciez GF2 i GF4 rozni
przepasc dwoch generacji. Lepiej wiec samemu sprawdzic.

--
Pozdrawiam !
Marcin Sokołowski