Totalna załamka, czyli - meine HDD ist kaputt

Autor: papatacz (oddam_nerki_za_at_tlen.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 15:57:42 MET DST

Witam

Wpadł mi w ręce dziś całkiem nowy dysk...
podpiąłem go [wcześniej odpiąłem tego,
którego do tego momentu miałem jako 'primary master']
czyli po prostu - mała zamiana.

Nic by w tym dziwnego nie było gdyby...

po odłaczeniu nówki i
podłączeniu z powrotem tego starego
pojawił się komunikat "brak systemu operacyjnego"
kontynuować nijak nie można było.
Myślę sobie - no tak, w biosie nie wszedłem
w "hdd ide detection" ... to pewno przez to...
Próba nr 2 - [już po ustawieniach w biosie],
i znów to samo --- "brak systemu operacyjnego".
Dziwne...

Po zrobieniu go na 'slave', [by przynajmniej odpalić windowsa,
zainstalowanego już na tym nowym hdd], po kliknięciu na ikonę
pojawia się "dysk nie jest sformatowany..czy sformatować go teraz?";
pod DOS-em pojawiają się m.in takie komunikaty:
"awaria ogólna podczas odczytu na dysku D"
"nieprawidłowy typ nośnika/woluminu podczas odczytu na dysku D".

Wybrałem się do kumpla, który kiedyś "miał tak samo"
powiedział, bym sprawdził na innym kompie,
być może ruszy [jemu się udało]
Jednak, znów to samo....czyli "awaria...blablabla"
"dysk nie jest sformatowany..."

Pojęcia nie mam co teraz zrobić...
Na dysku było/nadal jest wcale nie mało cennych plików...
Gdybym chociaż wiedział, co spowodowało to wszystko...
Nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie ;-(

Jakieś pomysły? Byłbym bardzo wdzięczny.

Nie wiem, czy to może mieć jakieś znaczenie..ale wcześniej
bawiłem się w ustawianie partycji na tym nowym hdd
[ale stary był przecież odpięty...].

pozdrawiam
i dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi

Tomek