Re: Cichy komputer na rynku

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 01:06:48 MET DST

Tomek do pl.comp.pecet napisał(a):
> Szukam dobrej maszyny do domu. Poza tym, ze ma miec przyzwoite
> parametry, musi byc cicha. Zadnego glosnego brzeczenia dysku, wycia
> CD-Romu, nieznosnego szumu wiatraczka... Moze macie jakies sprawdzone
> typy ? Chodzi mi o zestaw, bo nie chce kupowac czegos, w czym trzeba
> bedzie wymieniac od razu wiatraki etc.

do domu może mieć wiele różnych znaczeń. ogólnie rzecz ujmując to
kwestia co w domu robisz.

jeśli chcesz mieć cichy komputer to musisz wykorzystać elementy mało
grzejliwe.

procesor - hmmm... zakładam najszybszy jaki by mógł być z samym
radiatorem - pewnie pentium iii 800mhz
grafika - pewnie gierki... no cóż... jakiś geforce 2mx400? ale dokleić
warto duży radiator
zasilacz - tutaj ciut gorzej. wiatrak zamień na 5V w środku. (*1)
dodatkowy wiatrak - wypompowujący powietrze - też na 5V (*1)
dysk twardy - maxtor d540x lub seagate barracuda 4. polecam tego
pierwszego, z tego powodu, że nie wydziela tyle ciepła i możesz go
spokojnie położyć na dole obudowy na matach wyciszającychi nic mu się
nie powinno stać. barracudę lepiej by było chłodzić...

(*1) jeśli by miały problem z ruszaniem to musisz je szeregowo połączyć,
będą miały po 6V na łeb i prawie pewne, że ruszą...

ps. jeśli chodziło Ci o bardziej nowy sprzęt, no to nie za bardzo mi to
wygląda na możliwość techniczną - obecne procesory grzeją się
nieziemsko, karty graficzne tak samo. chyba, że zainwestujesz w
chłodzenie wodne... http://chw.silliconvalley.pl. dość drogie, ale jeśli
masz pieniądze to warto, będzie bardzo cichutko....

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|