Re: sygnaly dziekowe w Ami BIOS

Autor: news (Wagram1806_at_ms-news.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 10:11:30 MET DST

Użytkownik "CafeNet EWA" <cafenet_ewa_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> czy to prawda ze kiedy wlaczam komputer z biosem Ami i slysze jedno
> pikniecie to mam uszkodzana kosc pamieci RAM ?

1 długi i 2 krótkie - Błąd generowany jedynie w przypadku, gdy karta
graficzna jest zintegrowana z płytą główną. Oznacza, że system nie potrafi
jej odnaleźć.
1 długi i 3 krótkie - W komputerach jak wyżej - monitor nie jest podłączony.
1 długi i x krótkich - Błąd związany z wyświetlaniem obrazu. W tym przypadku
głębszych informacji można zasięgnąć jedynie u producenta płyty głównej.
1 długi - Odświeżanie pamięci nie działa prawidłowo. Przyczyną może być
niezbyt pewne zamocowanie pamięci w gniazdach.
2 długie - Błąd parzystości pamięci RAM. Przyczyna taka jak wyżej lub
niezgodność modułów pamięci i płyty głównej pod względem kontroli
parzystości.
3 długie - Awaria pierwszych 64 KB RAM-u. Przyczyna jak wyżej.
4 długie - Awaria zegara systemowego nr. 1. Jeśli nie jest to spowodowane
błędem pamięci, wówczas należy się liczyć z wymianą płyty głównej.
5 długich - Błąd procesora. Być może płyta główna nie została właściwie
skonfigurowana pod posiadany procesor, należy sięgnąć do instrukcji obsługi
i skontrolować ustawienia zworek.
6 długich - Błąd bramki A 20 kontrolera klawiatury (8042), który
uniemożliwia przełączanie się procesora w tryb chroniony - kontroler zawiera
przełącznik bramki A20.
7 długich - Procesor zgłosił wyjątek trybu wirtualnego - błąd przerwań.
8 długich - Błąd karty graficznej (brak, błąd pamięci obrazu). Ten błąd nie
jest krytyczny nie przerywa procesu POST.
9 długich - Błąd sumy kontrolnej pamięci ROM (na przykład gdy źle
przeprogramujemy Flash BIOS). Pozostaje wymienić układ ROM-BIOS-u (lub
włożyć prawidłowo zaprogramowany Flash ROM).
10 długich - Błąd zapisu/odczytu rejestru shutdown w pamici CMOS.
Poważniejszy kłopot, również należy liczyć się z wymianą płyty głównej,
jeśli skasowanie CMOS nic nie da.
11 długich - Błąd pamięci cache (SRAM; L2) - może być uszkodzona lub źle
osadzona w podstawce (gnieździe). Można ją wyłączyć, przestawiając
odpowiednie zworki na płycie lub zmieniając opcję w programie
konfiguracyjnym BIOS-u - CMOS Setup, lecz praca komputera bez pamięci
podręcznej staje się wówczas bardzo powolna.