Re: Tania karta graficzna

Autor: Krzysztof \ (ognisty_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 15:07:34 MET DST

"Larus" napisał:

> Nie porównuj dwóch kart na różnym sprzęcie - to nie ma sensu po prostu

No tak, faktycznie. Z ciekawości posiedzieliśmy trochę z kumplem w nocy
(dobra, przynam - chodziło o browara), żeby zobaczyć która karta jest
lepsza.

Na początku zrobiliśmy tak. Mój komputer. Reinstalka windowsa z kartą S3
Trio 64. Wsadzamy kartę kumpla (GF 256 DDR). Sterowniki. Odpalamy pierwszy
test: 3D Mark 2001 - wynik 3080 (mniej niż na jego kompie). Potem
odtworzenie partycji wzorcowej z Ghosta. Wsadzamy moją kartę (GF 2 MX 400),
itd... Test - wynik: 3330 (prawie tak jak poprzednio).

Teraz zamiana. Reinstalka kompa kolegi. Jego karta. Wynik podobny jak
poprzednio: 3210. Moja karta: tutaj szok i miłe zaskoczenie (to chyba dzięki
temu Athlonowi) - prawie 3450 punktów! Z wrażenie powtórzyliśmy jeszcze raz
wszystkie testy na obu komputerach. Wyniki prawie identyczne.

Kumpel ze złości postanowił zaangażować w testowanie jeszcze jednego
gościa - również posiadacza GF 256 z 32 DDR. Zgodził się, ale nie pozwolił
wyciągnąć karty z kompa (plomby i te sprawy). Na procu Celeron 1200 MHz i
128 MB SDRAM jego GF wycisnął 3290 pkt - lepiej od poprzednika, ale ciągle
gorzej od mojego GF 2 MX 400.

Potem było piwo, chipsy, Quake 3 Arena, znowu piwo i Warcraft 3 itd. Rano
kefir.

Narka,
Krzysztof "Ogień" Ognisty