Re: Program do mierzenia temperatury HDD pod win XP????

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 14:59:44 MET DST

"zuko / Shark von Cygnus" napisal(la) dnia 2002-08-21 11:26, te oto slowa:

> Hm, to jeszcze tak:
> Jeśli producent podaje, że temp. obudowy dysku nie powinna przekraczać
> 50 stopni,
(...)

Przyklad: Fujitsu MPG3xxx:
5-55 ^C - ambient (otoczenie)
5-60 ^C - obudowa (dokladniej "pokrywa" dysku)

> a programy odczytują mi np. 55 stopni, to temp. obudowy
> będzie wyższa czy niższa od odczytu? Mam konkretnie na myśli dysk
> Fujitsu.

Wskazania sa scisle uzaleznione od _czestotliwosci_ i dokladnosci
pomiarow ("rozklad" temp. to oczywiste moze byc rozny). ;-)

Dla przykladu sensory termiczne w starszych dyskach WD (SCSI)
przekazywaly do rejestrow S.M.A.R.T informacje o aktualnej temp. w
zmiennych interwalach czasowych, scisle uzaleznionych od ostatnich odczytow
(np. krytyczne wartosci wymuszaly czeste pomiary). Wniosek z tego taki, ze
to co znajduje sie w rejestrze #C2 S.M.A.R.T. nie musi byc uznawane za
"absolutna wyrocznie".

P.S.
Zwroc uwage, ze np. *DTemp* pokazuje temp. uzytkownikowi w 1 minutowych
odstepach.

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"