Re: laptop i oszczedzanie baterii

Autor: hudok_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 21 Aug 2002 - 08:58:03 MET DST

> no co ty czytales...??

no wlasnie : www.e-laptop.pl dzial "warto wiedziec"
Co zrobić chcąc przedłużyć żywotność baterii?
Chcąc wydłużyć żywotnośc akumulatora w notebooku nalezy zapenić im odpowiednią
obsługę przedłużającą żywotność i zwiększającą pojemność użytkową:

1. Dla akumulatorów NiCd przy obniżonej znacznie pojemności należy co najmniej
dwukrotnie wykonać następującą sekwencję czynności:
-praca na komputerze do całkowitego wyładowania akumulatora /wyłączone
zasilanie zewnętrzne/,
-ładowanie do pełnej pojemności przy wyłączonym komputerze.

2. Dla akumulatorów NiMH - przy obniżonej pojemności baterię należy schłodzić
do 5-15 stopni C i naładować przy wyłączonym komputerze. Ładowanie w wysokiej
temperaturze pozornie obniża pojemność baterii.

3. Baterie Li-Ion - należy chronić przed całkowitym rozładowaniem.
Upuszczenie baterii na twarde podłoże lub poddanie jej silnemu wstrząsowi może
spowodować jej trwałe uszkodzenie.