Virus albo sprzet....tylko co?? (dlugie)

Autor: Kain (newkain_at_wp.pl)
Data: Tue 20 Aug 2002 - 13:52:50 MET DST

Po pierwsze nie jestem pewien co jest grane wiec opisuje szczegolowo ( za co
wielkie sorki ale uwazam ze tylko tak moze ktos mi pomoc) moj problem i moje
przypuszczenia.
Mam dysk IBM 40GB 7200rpm. Mialem 2 systemy Win98se na c:\ oraz WinXp na
innej partycji. Zlekcewazylem kiedys komunikat Nortona o wykryciu wira ktory
prawdopodobnie dowalil sie dodatkowo do bootrekordu. Po paru dniach oba
systemy zaczely szalec.
- Poczatkowe objawy na win98 to ok 10 sekundowe zmniejszenie fps z ok 30-40
do 1-3, pozniej bledy ze sterownikami, dziwne odglosy z glosnikow i inne
szalone rzeczy.
- Poczatkowe objawy na winXP to zawieszanie sie niektorych gier/programow
ktore wczesniej dzialaly bezproblemowo na XP, pozniej problemy ze sterami,
komunikaty o bledach (nieb ekran).

Postanowilem zrobic reinstal obu sys. Z poziomu win98 usunalem recznie
katalogi Windows'a XP :Windows, Documents and Settings, Program Files oraz
swap file'a. Nastepnie z pozycji DOS'a robie formata c:\. Zaczynam
instalowac WinXp na c: kopiuje pliki instalacyjne, robi reboot, i zaczyna
instalowac skladniki po ok 20sek. zatrzymuje sie. Powtarzam instalke - to
samo. Ide do jednego kumpla nie wykrywa HDD, ide do drugiego tez nie wykrywa
(podkreslam ze u mnie caly czas go wykrywa).
I teraz nie wiem gdzi lezy przyczyna. Najwiecej opisalem o HDD bo
przypuszczam ze to jego sprawka, jednak nie jestem tego pewien...moze
pamiec, moze tasiemki...procek co watpie...nie wiem. A jesli to vir i siedzi
w bootrekordzie to jak go z tamtad usunac.
Bylbym wdzieczny za wszelka pomoc.