Re: blokowanie com-ów

Autor: Sigma (pswid_at_friko2.onet.pl____)
Data: Mon 19 Aug 2002 - 08:34:47 MET DST

Użytkownik "Stanisław" <sg4395_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> Po podłączeniu czytnika lub innego urządzenia pod port com1 lub com2
> następuja blokada komputera-mysz drga i nie można nic zrobić do momentu
> odłączenia urządzenia od portu com.Przy starcie sytemu zatrzymuje się i
nic
> się nie dziej do momentu odłączenia urządzenia.
> Proszę o pomoc co to może być przyczyną.
> Wszystko chodziło dobrze aż kilka dni samo samoistnie coś się sp.....

Taki efekt zaobserwowałem kiedyś w Windows98se, gdy urządzenie podłączone do
portu COM miało wyprowadzone na pinie 9 napięcie zasilania (+5V) -
rozwiązania znalazłem dwa:
1. przesiadka na Windows2000/XP (tam problem nie występuje)
2. wykonanie przejściówki DB9ż na DB9m 1:1 z pominięciem połaczenia pomiędzy
pinami 9 (!) i wpięcie jej pomiędzy komputer a "kłopotliwe" urządzenie.

Pozdrawiam,
Sigma