Re: Zwalnianie wiatraczka

Autor: Tomasz Jaszowski (toudi_at_tower.t16.ds.pwr.wroc.plNO_SPAM)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 15:45:07 MET DST

Użytkownik "AMERA" <olesn1_at_friko6.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Jakie znacie sposoby na zwalnianie wiatraczkow?
> Chodzi mi o sposoby sprzetowe, a nie programowe.

najprostszy nieregulowany to zmiana napiecia... wpinasz np. pomiedzy mase i
+5V, albo pomiedzy +5 i +12 (wtedy wentyl ma +7V zasilania), albo na
rezystorze (ale to bez sensu, bo chlodzisz proca, a podgrzewasz atmosfere w
obudowie), mozna tez z zasilacza regulowanego opartego o LM317 (na przyklad,
ale ten uklad tez trzeba schlodzic - ma radiator), albo w oparciu o czujniki
temperatury (IMHO troche bez sensu, bo ciezko ustawic i zwykle i tak kreca
sie blisko maxa), a juz calkowita pomylka jest zakup wentyla z czujnikiem
temp, ale bez zadnej regulacji

--
Tomek