Re: Napięcie rdzenia-różne odczyty

Autor: Tomasz Jaszowski (toudi_at_tower.t16.ds.pwr.wroc.plNO_SPAM)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 12:33:15 MET DST

Użytkownik "jojo" <jojogub_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> wskazuje
> napiecie
>
> jak napisałeś może być tak że ustawie 1,7 albo 1,8 a to może być to samo
> napięcie (bo -0,05 +0,05)
> ale jeśli ustawie 1,7 i 1,75 to widać i w biosie i w win różnicę
temperatury
> więc coś się zmienia;
> chodziło mi jednak o to co jest bliższe temu co ustawiałem

IMHO Bios... ale tez nie do konca... wszystkie odczyty sa obarczone jakims
bledem pomiarowy (wiekszym lub mniejszym, zalezy od przetwornika, czujnika,
czastotliwosci dokonywania pomiaru, bledow kwantyzacji.... itp ) wiec kazdy
stosuje jakies triki programowe 'poprawiajace' odczyt, a to usrednianie, a
to dodawanie jakiejs stalej (sprawdzilem organoleptycznie na czujniku temp w
starej plycie slot1... po prostu ktos przyjal, ze poniewaz czujnik nie
dotyka proca, tylko jego obudowy, wiec nalezy dodac jakas wartosc (test
polegal na tym, ze mialem do zabawy bezdotykowy czujnik temp, i pomiary byly
porownywane na bierzaco... delta T byla ok, ale wartosc roznila sie o jakies
2stC)). Podobnie jest z napieciem... jak mi siadal zasilacz (niby 300W, a
2xSCSI 10kRPM, do tego jakies IDE_HDD 7.2kRPM kontrolery, sieciowki, Radeon
i PIII550) to w biosie bylo ok i stabilnie, a na oscyloskopie jakos nie
bardzo... co prawda roznica tylko 0.1V... ale u mnie akurat tego 0.1V
brakowalo i jak sie rozkrecaly dyski, to mi kompa resetowalo :) ... wiec
raczej przyjmij ze BIOS, albo wez jakis porzadny multimetr i sobie zmierz
(dla bezpieczenstwa sprawdz blad pomiaru 5V i 12V, bo jak sie wezmiesz do
pomiaru Vcore, to pewnie bedzie sygnal dymny :) )

pozdrawiam

--
Tomek