Re: Jak przełączać dyski ?

Autor: Domel (doomel_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 17 Aug 2002 - 00:14:34 MET DST

> wcześniej próbowałem przełączać auto/none w biosie
> ale nie bardzo wyszło

Teoretycznie to powinno chodzić ale sam nie znam się na tym aż tak bardzo.
Powiem tyle że wyłączenie w biosie dysku wcale go nie wyłącza. Sam jak
jeszcze miałem starszą płytę co obsługiwała dyski do 32Gb musiałem w biosie
wyłączyć primary master bo przy inicjalizacji zawieszał sie komp (normalna
sytuacja). A jak wyłączyłem to startował bez problemów i w windowsie dysk
ten był widoczny i to z pojemnościa pełną 40Gb.
Dlatego proponuje jednak przełączać systemy w sposób jak podałem wcześniej
przez zmianę kolejności bootoowania (w biosie bodajże w drugim menu są te
opcje). Wtedy bedą widoczne oczywiście oba dyski i wadą jest ze zamienią się
litery dysków. Mi akurat to nie przeszkadzało więc u mnie wszystko sprawnie
chodziło.

Pozdr
Paweł Piśko