Re: Jak przełączać dyski ?

Autor: Domel (doomel_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 22:06:04 MET DST

> Chciałbym móc je przełączać bez otwierania obudowy i mocowania się z
> wtyczkami. Da się to jakoś robić (z biosu) ???

Oczywiście że sie da robic z biosu bo sam kiedyś z tego korzystałem. Starsze
biosy mają przy wyborze kolejności bootowania różne sekwencje do wyboru nap:
c,a,cdrom czy tez a,c,cdrom itd. Jesli masz cos takiego to tylko musisz
zobaczy jaką literką opatrzona jest partycja z drugim windowsem i w biosie
ustawiasz odpowiednio np żeby najpierw bootoował z partycji E. Nowsze płyty
czyli biosy maja coś w stylu first boot, second boot ... i tak kilka moze
byc zazwyczaj trzy są. Tam gdzie masz ustawione IDE0 - pierwszy dysk , zmień
na IDE1 lub IDE2 lub IDE3 w zaleznosci do jakiej taśmy masz podpiety dysk. W
twoim przypaku powinno być IDE1. Myślę że nie powinno być z tym problemu.

Pozdr.
Paweł Piśko