Re: podkrecnia gpu

Autor: Marcin Sokołowski (a600user_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 09:56:04 MET DST

Użytkownik "pecet" <michal522_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> mam male pytanko , mam g2 ti z czestotliwoscia 250 i 400 MHz , msi
oferuje
> jednak program ( msi clock ) do podkrecania i maksymalnie moge
podkrecic na
> 350 i 500 MHz. Tylko nie wiem czy moge , ja bedzie z grzaniem sie i
wogole
> , czy bedzie jakis wzrost wydajnosci???

Wzrost wydajnosci bedzie, ale jesli masz slabszego proca, to wiecej daje
podkrecanie pamieci, niz rdzenia. W przypadku podkrecania kart liczy sie
bardzo chlodzenie (szczegolnie na pamieciach, bo rdzen to ma niemal
zawsze), ze wzgledu na mozliwosc wystepowania artefaktow na wyswietlanym
obrazie.
Chlodzenie na pamieciach mozesz zastosowac zawsze, kupujac stosowne
radiatorki na pamieci.

Artefakty zauwazysz odpalajac cokolwiek katujacego Twoj engine 3D, np.
3DMark2001 (jest tez specjalny programik przydatny przy podkrecaniu,
gdzie podwyzszasz taktowanie karty co maly kroczek i sprawdzasz nim
wystepowanie artefaktow, ale zapomnialem nazwy). Na zwyklym blacie ich
nie zauwazysz.

U mnie na standardowym chlodzeniu poprawna prace mam do 300/440 MHz, ale
tak wysoki rdzen w niczym nie pomaga i osiagi niemal identyczne mam na
250/440 (ze wzgledu na CPU, nie chce mi sie tego wyjasniac szerzej).
Pamietaj tez, ze karta pracuje najlepiej w warunkach pracy
synchronicznej i spojrz np. na popularne modele dobrych kart (GF4Ti4200,
4400, Radeon 8500)... to zauwazysz, ze stosunek taktowania pamieci do
rdzenia jest liczba calkowita (2), np. 550/275, 500/250 itd.

Polecam do podkrecania stosowac PowerStripa, poniewaz masz tam mozliwosc
wyboru, w ktorych konkretnych aplikacjach zegary maja chodzic szybciej.
Po co masz nadtaktowywac bowiem karte, gdy korzystasze zwyklej pracy 2D
(internet, pisanie czegos itd) ? Szybciej sie zuzyje... jesli nie
calosc, to chocby wiatrak.

--
Pozdrawiam !
Marcin Sokołowski