Re: Outpost Firewall

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 10:29:48 MET DST

Piotr Stanisz <piotr_stanisz_at_wp.pl> wrote:
> Zainstalowałem Outpost Firewalla (wersja 1.0) pod Windows XP
> Professional. Program w trybie "Kreator reguł" blokuje wyświetlanie

nie wiem jak z Outpostem pod WinXP (mogą być jakieś kwestie zgodności z
tym systemem, na stronach http://www.agnitum.com/forum/ powinno coś
pisać na ten temat ) . Co do konfiguracji FW, to sprawa jest prosta :
ustawiasz "block most mode" , potem dajesz prawa poszczególnym
aplikacjom. Na początek wystarczy wyjście dla IE w świat (najwygodzniej
na dowolne porty) i wejście z portu TCP20 (DATAFTP) , oraz wyjście z OE
na 25, 110 i 119 do Twoich serwerów SMTP, POP3 i NNTP. Potem, jeżeli coś
nie działa, to sprawdzasz w logu "Blocked" co zostało zablokowane przez
regułę "Block All Activity" (dobrze zrobisz dodając do niej kilka
kolumn) i tworzysz kolejne reguły, przepuszczające wybrane aplikacje.

B.