Re: Mysz optyczna czy radiowa ?

Autor: piter (gpik_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 12 Aug 2002 - 21:46:17 MET DST

po przeczytaniu wszystkich postów powyżej mam mały mętlik:
czy mysz optyczna to
(1)taka która ma kulkę a nie ma kabla i dane przesyła za pomocą podczerwieni
czy tez jest to
(2)taka mysz która ma kabel a nie ma kulki a optyka służy do rozpoznawania
ruchu myszą
- dotychczas myślałem że to drugie...

kolega Wołkowicki ma racje że optyczna to przeżytek ale chodzi mu o mysz (1)
natomiast mysz optyczna (2) na pewno nie jest przezytkiem - wprost
przeciwnie

ja mam mysz optyczną (2) typ A4TECH WOP-35 (5 przycisków, 2 kółka, 89zł rok
temu)
wrażenia po przesiadce z prymitywnej myszy kulkowej:
-jest bardzo _lekka i precyzyjna_
-przy szybkim przesunięciu myszy kulkowej ma sie wrażenie że kursor w
pierwszej chwili nie 'nadąża' to chyba z powodu poślizgu kulki - tutaj tego
nie ma
-dodatkowe kółka i przyciski wydawały mi się na początku zbędnymi bajerami
ale doceniłem je dopiero po pewnym czasie...

wady:
- nie na każdej powierzchni działa dobrze - niedobre są powierzchnie
gładkie jak blat stołu oraz podkładki z bardzo kontrastowymi obrazkami -
zdarzają sie wtedy przeskoki kursora z jednej strony ekranu na drugą i
drżenie kursora gdy nie ruszamy myszy

co do myszy bezprzewodowych to są one wyższe od innych - baterie muszą się
gdzieś zmieścić- i oczywiście są cięższe z tego samego powodu - tak więc
jeśli kabel Ci nie przeszkadza nie ma sensu moim zdaniem zmuszać sie do
pracy taką myszą .