Re: Chlodzenie wodne po raz kolejny :-)

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 01:33:36 MET DST

> Przy takiej temperaturze to cisze ja mam z Zalmanie CNPS-3100. I nie ma
> niebezpieczeństwa przecieku czy innego świństwa.

przy cichej pompce to nawet Zalmany i inne cuda wysiadaja :-)
a ze temu zestawowi brakuje wymiennika ciepla (chlodnicy) juz kilka razy
pisalem - tyle ze zastosowanie porzadnego wymiennika ciepla pociaga za soba
kupno mocniejszej pompki a koszty rosna :-(

BTW odnosnie temp. na tym zestawie juz ktos pisal ze max jaka mial to cos
kolo 48*C na XP 1800 (po kilku godz. katowania procka), a po wlaczeniu w
obieg nagrzewnicy od zuka (bez wentylatora) temp. nie przekraczala 42-44*C
(wszystko w obecne upaly)
czy na Twoim Zalmanie tez jest tak "chlodno" w trybie "silent" ?

PS jak dla mnie lepiej samemu skompletowac Low-Endowe W/C - kupic porzadny
blok na procka z zapieciem + pompke AquaShut 600 + rurki - jako zbiornik
wyrownawczy mozna uzyc akwarium (jak ktos ma) lub nawet metalowe wiaderko
(byle pojemnosc byla > 15 l) i mamy tanie/skuteczne chlodzenie wodne - blok
i rurki przydadza sie w przyszlosci, pompka tania (okolo 45zl) wiec nie
szkoda kasy - a jak ktos dorwie jakas nagrzewnice samochodowa (np z
odzysku - byle byla szczelna - na szrocie mozna dostac za 30-60zl zalezy
jaka i w jakim stanie) to ta pompka powinna dac rade (mamy wtedy dosyc
wydajne i tanie chlodzenie - mozna wtegy zmniejszyc zbiornik wyrownawczy do
kilku np 3 l)

pozdrawiam