Firewalle

Autor: Piotr Stanisz (piotr_stanisz_at_wp.pl)
Data: Tue 13 Aug 2002 - 23:50:16 MET DST

Przez kilkanaście miesięcy byłem użytkownikiem ZoneAlarmu (różne wersje - do
3.0 włącznie). Program ten nie należy jednak do najskuteczniejszych
firewalli i ma dosyć małe możliwości konfiguracyjne. Dlatego sięgnąłem po
Outpost Firwalla (wersja 1.0). Niestety - jak pracuję w trybie "Kreator
reguł" nie mogę połączyć się z Internetem. Mam stałe łącze i używam WinXP
Professional. Próbowałem w różny sposób to naprawić i nie udało się.
Wszystko jest w porządku dopiero w trybie "Przepuszczaj większość", ale
wiadomo, że nie daje on zadowalającej ochrony.

Wiem, że ten problem już był kiedyś poruszany, a także mój kumpel ma podobny
problem z OF (tyle, że pod "zielonym" XP-kiem). Czy ktoś mógłby mi coś
poradzić? A może ZoneAlarm aż taki słaby nie jest - tzn. jego niewątpliwe
luki nie są wyłapywane "od razu" przez hakerów?

--
Pozdrawiam,
Piotr Stanisz