Re: Serwer SQL - na dziś a może na jutro - tylko konkretne propozycje proszę

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 13 Aug 2002 - 16:20:33 MET DST

Cooger <squadaq_at_box43.pl> wrote:
> Takie pytanie - rozumiem, że do wszystkich płyt na AMD MPX musi być
> pamięć Registered. Ale czy musi być ona ECC ? Jeśli nie to czy ktoś

nie wiem jak z ECC; chyba niewymagany. Ale obwiam się że nie znajdziesz
w Polsce pamięci registered bez ECC, a nawet jeżeli to oszczędność
prawdopodobnie nie warta zachodu. Zdaje się, że pamięci po prostu
piekielnie ostatnio podrożały - przewidziałem to i kupiłem sobie
wcześniej tyle, żeby mi wystarczyło na rok :) . Może jeszcze gdzieś mają
na magazynie Kingston KVR266X72RC25 "ze starych zapasów" ale obawiam się
że ... musiałbyś mieć szczęście. Sprawdź w dokumentacji płyty, może da
się wsadzić dwa zwykłe (unbuffered) DIMM-y PC2100 ; niektóre płyty na
chipsecie AMD760MPX na to pozwalają. Po dodaniu trzeciego modułu system
się w ogóle nie podnosi, więc ograniczysz się tylko do tych dwóch
modułów.

e tam. 45% różnicy (jeszcze niedawno było 20%) Zobacz www.ims.pl

> kontroler Adaptec 1960 lub RAID 2110S

nie wiem jak to współpracuje z Linuxem, spytaj na
pl.comp.os.linux.sprzet . Być może warto sprawdzić Tekrama - jest tańszy
i ponoć dobry; również doskonałe są Mylexy, ale drogie. Zresztą, od
dawna nie składałem samodzielnie serwera więc wypadłem trochę z obiegu
(w międzyczasie przestała istnieć firma DPT, a szkoda)

> Cheetach 15K RPM 18GB, w przyszłości x2

OK, ale od razu dwa na RAID1. Ja nie chcę straszyć, ale warto wydać
więcej kasy na system dyskowy. Jeżeli nie starcza, to zaoszczędź na
procesorze i kupi coś 2way na PIII.

> obudowa Chieftec mini file serwer

OK

B.