Re: Serwer SQL - na dziś a może na jutro - tylko konkretne propozycje proszę

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.pl)
Data: Tue 13 Aug 2002 - 10:44:51 MET DST

> ważne że w ogóle jest) . Idealna i stosunkowo niedroga maszyna to coś na
> 2-way PIII z chipsetem ServerWorks (ze względu na wydajność I/O) , dobrą
to raczej odpada - PIII jest bardzo nieeekonomiczne
> [...]
> duża, dobrze chłodzona i z mocnym zailaczem. Oczywiście, droższa będzie
> maszyna SMP na P4 Xeon, taka maszyna będzie również nieco szybsza
> (szybkość CPU i przepustowość pamięci DDR w porównaniu do SDR). Dla
również fatalna cena :( odpada
> niewielkiej bazy danych możesz zastanowić się nad rozwiązaniem 2-way AMD
> , ale uprzedzam że tam możliwość I/O są dosyć skromne, a właśnie I/O
> (nie szybkość CPU) przesądza o szybkości serwera baz danych. Niemniej,
> Tyan K7X + Adaptec "zero channel RAID" to jest jakieś rozwiązanie, które

Też o tym myślę - tyle, że na Gigabyte (kiepska dostępność Tyana) a co
poiwesz o pojedynczym PIV - są już płyty serwerowe ze SCSI i Lanem co dosyć
tanio wypada?

Pamięci już zdecydowane - 2x512MB DDR a dysk Cheetach 15K RPM, pomyślę o
RAID - ale kontrolery to naprawdę spora cena - jaki proponujesz ?

--
Pozdrawiam,
Cooger