Re: Nagrywarka używana - jak sprawdzić, czy długo popracuje?

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sun 11 Aug 2002 - 16:41:51 MET DST

Dnia 8 Aug 2002 09:42:08 +0200 niejaki(a) <pk2_at_go2.pl> napisał(a):

> Mam prośbę o radę: chciałbym kupić używaną nagrywarkę i obawiam się, czy
> ktoś nie wciśnie mi czegoś, co wypaliło tysiące płyt i szybko się
> popsuje.

tysiące płyt niekoniecznie == popsucie.

znajomemu padł samsung 8x4x32, zaraz po skończeniu się gwarancji. wypalił
nie więcej niż 100 płytek.

inny znajomy ma 1x plextora na scsi. ta nagrywarka wypaliła z 10000 płyt i
była raz czyszczona...

> Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, że nagrywarka wypaliła
> dużo albo mało płyt?

ztcw. to nie, ale pewnie producenci mają swoje sposoby.

> Jak sprawdzić, czy jeszcze długo popracuje? Czy
> jest sposób na stwierdzenie, że jest na przykład tylko podreperowana, a
> wkrótce się zepsuje? Słyszałem, że laser może być wyeksploatowany
> &#8211; jak to sprawdzić?

rozebrać i sprawdzić?

> Czy są jakieś programy diagnostyczne czy też
> konieczne jest rozkręcanie nagrywarki? Mam na oku zarówno SCSI jak i
> EIDE &#8211; które są lepsze? Podejrzewam, że SCSI jest bardziej
> profesjonalna, ale obawiam się, że ktoś kto ją kupował mógł na niej
> wypalać bardzo dużo płyt. Bardzo byłbym wdzięczny za porady.

jeśli nie masz kontrolera i/lub taśmy to się nie pakuj, chyba, że ktoś
zestawik sprzedaje, bojest to całkowicie nieopłacalne jeśli chodzi o scsi.
lepiej kupić ide, tj. najleoiej kupić nagrywarkę *solidnego* producenta,
jnp. teac, czy plextor. używane, bo używane, ale raczej nie powinny
sprawiać problemów.

--
|Witold_Wilk_______<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|