Re: Jak CICHYi cooler???

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Sun 11 Aug 2002 - 01:02:33 MET DST

> Chce do mojego Athlona 1200(nie bede podkrecal) kupic CICHY cooler(zalmana
> lub coolermaster lub inny)-cena nie gra roli,byle byl BARDZO cichy.Aha,a
> gdzie moglbym nabyc nowy wentylator i jaki do zasilacza Chiefteca bo
zaczal
> ostatnio glosno buczec.Dzieki za pomoc i pozdrawiam!!

- odnosnie coolera - przeciez przedwczoraj pytales o to samo ?
(na grupie - pl.rec.gry.komputerowe.sprzet)
jezeli tamta odp byla niesatysfakcjonujaca to moze wez pod uwage chlodzenie
wodne
cichsze niz jakikolwiek cooler "na powietrze" - piszesz ze cena nie gra roli
http://chw.siliconvalley.pl/ - polecam zestaw z pompka "Eheim" - te sa
super-ciche, musisz przykladac ucho do pompki zeby uslyszec szum wody
(bardzo cichy na dodatek) wymiekaja przy tym wszystkie Zalmany i inne cuda -
a jest skuteczniejsze niz nawet najwydajniejsze chlodzenie powietrzem
(najwydajniejsze czyli to najglosniejsze)

- odnosnie wentylatora w zasilaczu - najpierw go wyczysc i przesmaruj (bo
kurz moze byc powodem buczenia - zaciera sie lozysko) - wyciagnij wentylator
i "popryskaj" sprezonym powietrzem w szczeline gdzie jest lozysko, nastepnie
odklej naklejke i zdejmij wieczko zaslaniajace rdzen silniczka wiatrka -
prysnij WD40 i pusc sam wiatrak niech troszke pochodzi - jezeli lozysko jest
kulowe to nie zapomnij o "smarze" bo inaczej sie zatrze na amen - moze byc
np gliceryna w sprayu lub jakis inny smar np taki do maszyn do szycia itp
- jezeli to nic nie da to dopiero zastanawiaj sie nad zmiana wiatraka -
polecam cos firmy Papst lub Panaflo (wiatraki od Panasonica) - gdzie je
dostac - sklepy elektroniczne (czasem bywaja), gieldy elektroniczne i
komputerowe (tez bywaja) najlepiej jak masz kogos w serwisie xero np
Panasonica wtedy popros o jakis cichy Panaflo 80x80x25 - jak odpadna te
wszystkie mozliwosci to pozostaja zagraniczne sklepy internetowe tyle ze
wychodzi drogo jak sam wentylator zamawiasz
konkretnych modeli szukaj na stronach producentow - dodam ze takie w
okolicach 20-24dB sa "nieslyszlne" a jednoczenie na tyle wydajne zeby
sprostac zasilaczowi

BTW jezeli nie szkoda Tobie obudowy od zasilacza to usun grilla
zaslaniajacego wentylator - powinien zminijeszyc sie szum powietrza

pozdrawiam