Re: Tylny wentylator wyciągający

Autor: SirDavid (wytnij-toadamd_at_fastmail.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 12:19:04 MET DST

On Thu, 8 Aug 2002 14:45:25 +0200, "benek"
<benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl> wrote:

>sposobu uzyskiwania 7V poprzez podlaczanie 5V zamiast masy nie polecam (ze
>wzgledu na bezpieczenstwo zasilacza) - to lepiej polaczyc 2 wentylatory
>szeregowo i na kazdym masz cos okolo 6V (pomijajc to ze nie zawsze zasilacz
>daje napiecie =12V)

To ja może dodam, że jak podłączyłem 2 identyczne wentyle szeregowo,
czyli po 6V na głowę, to zaczęły wydawać dziwne odgłosy, jakby coś
szorowało. Po podłączeniu równolegle na 7V było dużo ciszej, a
przecież kręciły się nieco szybciej.

Tak przy okazji, może ktoś wie gdzie można jeszcze dostać te chwalone
wentyle Panasonica? Serwisy bardzo często nie chcą niczego
sprzedawać...

Adam.