Re: HPT366 + Caviar WDC800JB + Seagate

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 08 Aug 2002 - 10:32:03 MET DST

"Rafał Kumorek" napisal(la) dnia 2002-08-08 08:47, te oto slowa:

<cut/>
> I tutaj pierwsza niespodzianka dlaczego Seagate choć UDMA 100 i podpięty
> do UDMA66
> w trybie burst czyta tylko 43 MB/s ?

Dosc znaczne roznice w rozmiarze/typie _optymalizacji_ bufora oraz, co
oczywiste "wydajnosci - szybkosci/efektywnosci" sterownikow IDE dyskow.

> To samo po zmianie trybów z UDMA4 na UDMA 3 dla obydwu dysków.
> Natomiast sytuacja się poprawiła, gdy przepiąłem Caviara na zwykły
> kontroler BXa UDMA33.

Sciagnij nowy BIOS kontrolera, sterowniki.

> 1. Czy to wina Seagate'a, który ze swoją szybkością w trybie burst
> mniejszą od szybkości Caviara
> w przy normalnym odczycie nie jest w stanie nadążyć ?

He, nie. ;-)

> 2. Czy to wina kontrolera HPT366, który nie przywykł, że podaje się mu
> dane z taką prędkością jaką oferuje Caviar ?

Problem moze tkwic w synchronizacji buforow (ale nie musi).
A to juz wina systemu lub programowego sterownika dyskowego. ;-)

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"