Re: 2 dyski - teoria

Autor: Dzik (piotrek204.usun._at_wp.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 15:31:04 MET DST

> czy majac 2 dyski (fizyczne o podobnych parametrach) jest sens sie bawic w
> to aby np. na jednym dysku byl system a na drugiem np. katalog program
> files. Zmierzam do tego czy komputer bedzie pracowal wydajniej gdy 2 dyski
> beda w miare roznoczesnie wykorzystytywane. Czy 'jednoczesne' odwolanie do
2
> plikow na roznych dyskow bedzie zrealizowane szybciej niz gdby byly one na
> jednym. Teoretycznie transfer wtedy nie bedzie dzielony?

W nawiazaniu do innych postow. RAID 0 nie da przyrostu predkosci gdyz
zazwyczaj podczas pracy windows przerzuca 1000x10kB a nie 1x10MB. RAID _nie
przyspiesza_ czasu dostepu. Przeniesienia swapa na drugi dysk przyspieszy,
podczas instalacji softu mozesz wskazywac dugi dysk, tylko nie wiem jak
sprawne jest odowolywanie sie windowsa do dwoch dyskow.
Nie znam dobrze windowsa i nie potrafie powiedziec czy potrafi odczytywac
kilka plikow na raz czy po prstu pliki sa odczytywane kolejno.

Pozdro

Piotrek