Re: Rozmiar dysku

Autor: Marcin Kielesiński (misterq_at_canpol.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 12:15:29 MET DST

Witaj. mar00ha,

Wednesday, August 7, 2002, 11:52:50 AM, napisałeś(aś):

> Aaa... Jezeli chodzi o FAT32 to zupełnie inna historia ;)

No widzisz, a mnie właśnie chodziło o FAT32. Jeśli kolega miał/ma na
tej partycji FAT32 właśnie, i dużo małych plików - to możliwe są objawy
które opisuje.

> Ale chyba te pliki nie były mniejsze niż 512 bajtów?

Przecież pojedyńczy klaster w FAT32 ma więcej niż te 512 bajtów ;)

> Chciałem tylko podkreślić, że FAT16 nie umożliwi większej niż 2GB
> partycji...

Doskonale sobie z tego zdaję sprawę.

> A tak a'propos: w jakim formacie alokuje Amiga?

tzn? rozmiar klastra ustawiany od 512 do 32768 bajtów, filesystemy?
Trochę tego jest... Najpopularniejsze to FFS, PFS, SFS, potrafi czytać i
zapisywać FAT16/32, MAC HFS, i parę innych wynalazków. Oczywiście potrafi
startować z wszystkich tych filesystemów, o ile zainstaluje się je w
RDB (odpowiednik sektora rozruchowego w pc).

Pozdrawiam serdecznie

--
Marcin Kielesiński/MisterQ^dt
mailto:misterq_at_canpol.pl IRC:MiniQ GG:3241746