Re: Wentylator do HDD

Autor: Konrad May-Gizynski (comet_at_n0spam.acn.waw.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 12:02:27 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <zzz10_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie. Co proponujecie?
> Mam IBM IC35L040AVER07-0 , pada jeœli jego temp ok. >50st C.
> Czy to reguła w tych dyskach, że tak padajš powyżej tej temp.?
> czy taki "shit" wypuœcił IBM? Kopiowanie, skanowanie dysku i
> 'zwiecha' , dysk charakterystycznie "chrumka" :))). Naprawiam go
> programem DFT, ale coż stan powtarza się cišgle. W serwisie zaproponowali
> wentylator.........

Heh, jako byly i obecny posiadacz takiego dysku (jeden mi zdechl), powiem
tak - ten ktory mi padl tez radykalnie zwalnial w momencie przegrzania sie.
Mozliwe, ze to jest celowe zabezpieczenie - ale nie wiem.
W kazdym badz razie, teraz mam przed dyskiem zamocowany wentylator z
zepsutego zasilacza (puszczony na 5V), ktory zasysa powietrze przez kratke
zrobiona w zaslepce i dmucha na dysk. Temperatura w ostatnie upaly nie
przekraczala 35 st. Zadnych spowolnien juz nie notuje :)

Konrad