Re: Dysk IBM - problem

Autor: Mariusz (zzz10_at_wp.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 11:38:01 MET DST

Użytkownik "<grzesiek>" <grzesiek.kobylinski_at_chilan.com> napisał w
wiadomości news:aintr5$mbj$1_at_news2.tpi.pl...
> Witam,
>
> Mam problem z dyskiem IBM IC35L060AVER07-0, a mianowicie.. dysk podczas
> startu wydaje specyficzny dzwiek, jakby glowica sie kalibrowala (taki
pisk)
> wczesniej dzialo sie to tylko raz i dysk dzialal bez problemu, ostatnio
> podczas startu dysk nie chce od razu wystartowac tylko wydaje takie
> dzwieki..i po kilki resetach komputera w koncu "zaskoczy" (wlasciciele
> dyskow IBM-a na pewno zrozumieja o jaki pisk chodzi).. dodam jeszcze ze
dysk
> [...]

Mam podobny problem tylko z dyskiem IBM IC35L040AVER07-0. Kopiowanie,
skanowanie np. antywirusem i dysk pada wydając charakterystyczne
"chrum-chrum" :).
Wtedy może pomóc tylko DFT lub/i przeczyczenie styków (trzeba odkręcić
elektronikę). Temperatura dysku dochodzi max do 55st C. W serwisie
powiedzieli ze
dyski te padaja jesli temperatura >50 st. C. Zaproponowali mi żebym założyl
wentylator.
Teraz temp. max do 34st C i jeczcze ani razu nie padł, a ciągle testuje.
pozdrawiam Mariusz