Wiatrak na grafice

Autor: uncas (chris_w_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 00:01:49 MET DST

Witam!
Własnie zapodałem sobie CLAPa z Blue Orbem i wyje toto niesamowicie.
Czy macie jakieś doświadczenia z wyciszaniem wiatraków na karcie graficznej
- zmniejszanie obrotów? a może sam radiator?
czy zdażyło się komuś spalic geforce256 w wyniku przegrzania chipsetu?
Na razie nie zamierzam podkręcać karty.

Do tej pory miałem tez creativa TNT1 i radiator,
aż parzył, ale nie było żadnych kłopotów z tego powodu.

Zalezy mi na wyciszeniu tego wyjca, gdyż wcześniej wyciszyłem resztę
(wiatrak w zasilaczu na 5V, na procku płynnie regulowany cooler, dysk 5400).
Planuję wstepnie wykorzystać układ regulacji z procka - jednym
potencjometrem
regulowałbym obroty obydwu wiatrakow (ale jeszcze nie obmyślałem tego).

Tylko, że z celeronem było w sumie bezpiecznie jak się przegrzał za bardzo,
to najwyżej się system zawiesił.
Ta TNT była oryginalnie bez wiatraka, strasznie gorąca ale było OK.
A jak jest z tymi Geforce'ami? Moge eksperymentowac tak jak z prockiem,
ryzykujac co najwyżej zwiechy systemu???

dzięki i pozdrawiam
uncas