Re: Dysk IBM - problem

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 17:27:04 MET DST

Użytkownik "<grzesiek>" <grzesiek.kobylinski_at_chilan.com> napisał w
wiadomości news:aintr5$mbj$1_at_news2.tpi.pl...

> Mam problem z dyskiem IBM IC35L060AVER07-0...

IBM?
Skąd ja to znam. Ten sam dysk. Nawet ta sam płyta główna. Identyczne objawy.
Mój dysk pracował 3 miesiące. Zaczęło się od pisków (rekalibracja głowicy),
potem problemy z wykrywaniem (konieczność ciągłych restartów) aż w końcu...
pewnego pięknego dnia dysk zazgrzytał głośniej niż zwykle. Więcej już nie
wystartował. Straciłem 60 GB danych. Oczywiście serwis wymienił mi dysk na
nowy, ale go już nie chciałem. Dopłaciłem 90 zł i wziąłem Barracudę 80 GB.

Kolejność czynności, które moim zdaniem MUSISZ wykonać:
1. Zarchiwizuj wszystkie dane jak najszybciej, bo zostały ci już sekundy...
2. Idź do serwisu, może wymienią. Jeśli nie wymienią, czekaj aż zdechnie
(możesz zainstalować na nim system, dane trzymaj na innym). Jak padnie -
wymienią dysk i zainstalujesz na nowo - danych nie stracisz.

Zresztą... poszukaj w archiwum. Jakiś miesiąc temu sporo pisałem o tym
dysku, zresztą nie tylko ja.

Pozdrawiam,
Sniper