Re: Dysk IBM - problem

Autor: Jadwiga Merkel (jmerkel_at_poczta.onet.plNOSPAM)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 14:16:00 MET DST

Cześć,

Mam dwa dyski IBM i miałam kilkakrotnie problemy z nimi. Były trochę inne
niż z Twoim. Za każdym razem objawiały sie strasznymi zgrzytami przy
próbie odczytyu z niektórych partycji. Na ogól rozwalała się jedna-dwie
partycje. Raz po zrestartowaniu Win, już mi nie wstał, bo partycja zniknęła.
Za pierwszym razem poszłam do sklepu z gwarancją. Beznadziejny sklep Giga
Multimedia zabrał mi dysk na trzy tygodnie, po czym oddał ten sam!
wyzerowany (przejechali go samymi zerami) i oczywiście ze stuprocentową
utrata danych. Na te trzy tygodnie nie dostałam nic w zamian!

Zanim oddasz dysk na gwarancji, upewnij się, że nie zrobią Ci czegoś
takiego. Na ogół jednak porządne sklepy od ręki dają nowy dysk.

Od tamtej pory najpierw sama próbuję naprawić co się da i odzyskać co się
da. Na stronie Ibma udostępniony jest programik Drive Fitness Tool (czy
jakoś tak). Ma opcję zaawansowanego sprawdzania dysku i naprawiania
uszkodzonych sektorów. Na ogól po tym dysk czuje się dużo lepiej. Ponadto
jest tam opcja wykasowania całego dysku (czyli przejachania go zerami) i
chyba lepiej zrobić to samemu niż dać gościom, by robili to w trzy tygodnie!
Poza tym do obu dysków mam wentylatory i naprawdę działają.

Jagoda