Re: blad przy kopiowaniu z CD na HDD

Autor: Narcyz Knap (narcyz.knap_at_wp.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 11:40:04 MET DST

Użytkownik "Wojtek Wojtiki" <wojtekUSUNTO_at_interecho.com> napisał w
wiadomości:
> tak jak przedmowcy rowniez stawiam na padniety ram , jesli jednak nie masz
> ochoty na zabawy z Perlem to ..

Co do zabawy Perlem, to problemu nie ma jakoze moj skrypt jest juz
skompilowany do pliku wykonywalnego .exe.

> www.memtest86.com - chyba jednen z lepszych testow pamieci - tworzy
> dyskietke startowa , uruchamiasz z niej komputer - reszta to automat .

Pozornie no problem, ale... test ma powazna wade - zeby byl wiarygodny musi
trwac baaaardzo dluuuugo. Producent zaleca odpalenie maszyny na cala noc, a
jesli masz spory RAM, to i tak nie wiadomo czy jedna noc starczy ;)
Osobiscie przerwalem test po kilku godzinach, bo mi juz cierpliwosci nie
starczylo :) Program zdazyl wykonac zaledwie kilkanascie tzw. cykli
testowych i ... poki co nie stwierdzil zadnych problemow. Oczywiscie, byc
moze po tygodniu nieprzerwanego dzialania wyniki bylyby miarodajne. Nie
twierdze przy tym, ze zliczanie CRC jest lepszym testem RAMu niz memtest
(zapewne jest wrecz przeciwnie), ale na pewno jest testem duuuuzo szybszym,
co stanowi niewatpliwa zalete tej metody.
Rowniez pozdrawiam.

--
Narcyz Knap, MD
Dept. of Medical Chemistry, Medical University of Gdansk, Poland